Saturday, December 18, 2010

orang kurang upaya

oku.siapa oku ni? aku la oku nye.sejak2 balik dok kampung and jobless ni,aku da bole dicategorizekan dalam oku.sebenarnye baru sehari dua ni aku realize benda ni.tapi,seriously,aku mmg da boleh dikatekan oku.bukan oku physically tp more to mentally.wah,sounds very serious nih!haihs.
senarionye macam ni,lately ni my husband kerap la duk cakap dia psal nk tukar handset baru la,nak beli tu la ni la..haih ntahla sbb ape,tp aku rse sejak aku tak kerja ni,sepatutnya kewangan kitorang makinla terkekang ek,tp so far maseh la blum rase sangat lagi kekangannye,sbb makan pkai tu mencukupi lagi.tapi nak cakap berlebihan tu mmgla idak,tp at the same time,husband leh lak teringin nak beli bnda yg bkn keperluan mcm tu,abes tu mcm mane Neo aku yg bertuankan org yg xbekerja ni,sememangnya husband la yg kene bayarkan dlu ek?husband byk duit ke?menang loteri ke?haish!nauzubillah!haram!
hmm,tp tu la senarionye yg menyebabkan aku terasa oku.sbb aku xmmpu nk bg opinion yg rasional bile husband aku cakap nk beli itu ini.dalam hati aku fikir,ada duit lebeh ke kitorang ni smpai dia terpikir nak beli brg2 baru,tp pada masa yg same terpikir,die kerja duet gaji dia mmgla lebih mmgla boleh dia nk bli hanset baru,yg xbolehnye nk bli aku sbb aku takde gaji takde duet lebih sebegitu.tapi still terfikir lagi,lebihke duet dia?nak sara aku lagi hutang aku lagi..ish pelik plak rase..
tapi sebenarnya aku tau,dia just bertanya,sbb even aku sdri takde duit pn tapi salu je ckp nak beli tu nak beli ni.cuma keadaan ni wat aku realise yg aku orang kurang upaya,kurang upaya nk mmberi pendapat money related issue, disebabkan aku tidak bergaji dalam waktu sekarang.realitinya,perubahan yg amat ketara apabila sesorang yg biasa mmpunyai pendapatan sendiri dan tiba2 menjadi surirumah spenuh masa dgn hanya mengharapkan pendapatan suami.totally big change.really need time to adapt with this new situation.pheww.sampai bila aku nak jadi oku mcm ni and back to neutral?uhuk.

No comments: