Sunday, November 7, 2010

Nomad antara dua kampung halaman

1800[4Nov]
Cuti deepavali yang jatuh ari Jumaat mengizinkan aku blk ke kampung lg dis weekend.hehe.balik dr keje ari khamis,aku bersiap2 n pack brg sket then bergerak ke Hentian Putra.Trip Sani Express 2230 4Nov membawa aku sampai ke kg halaman Encek Suami .jam 0530 5Nov di Kuala Terengganu.Walopon spjg trip tu aku dah tido dgn besungguh2 hati,aku tambah lg 2jam kt umah dr 0630 smpai 0830.cukup tido aku,then bersiap2 dgn Encek Suami nak blk ke kg aku plak.

1000[5Nov]
Bergerak dr Kuala Terengganu ke Pasir Mas.Jam lebih kurg 1200 kami sampai di Tanah Merah.Aku saja cakap kt Encek Suami,kalo tiap kali aku jmpe Nozi kat kg kt Tanah Merah,ktorg mesti g lepak ats pasar makan meerebus.Then Encek Suami plak la kononnye mengidam nk mkn gk kt atas pasar tu.So spent sejam gk la kt Tanah Merah sebelum smpai umah aku dlm 1300+.Aku tukar baju trus masak tuk lunch,while Encek Suami tukar kaen pelekat trus ke masjid kt Alor Pasir tuk solat Jumaat.Balik kali ni sempat jmpe ngan abg aku,Ayie n wife, Efang.Diorang plak dh siap2 nk blk umah dorg kt Golok sbb dah sminggu kt umah mak aku.So arini plan aku n Encek Suami nk ke Rantau Panjang cuci2 mate sekali jalan la ngan nak anta Ayie& Efang blk.
1530
Ayie,Efang n akak aku,KakJe naek sekereta while aku n Encek Suami sekereta sbbnye hala balik nti ktorg nk g ke tempat lain lg n KakJe plak nk g bli brg2 tuk kdai mak aku.Alkisahnye spjg otw ke Rantau Panjang tu aku bersms ngan KakJe dan  plan ke Rantau Panjang bertukar jadi trip ke Golok.Alang2 dah smpai Rantau Panjang n Encek Suami plak xpernah masuk Golok lg,saje jela KakJe kate g jejalan sane bawak die.hehe.dptla gk die merasa nek sampan seberang sungai yg sempit tu.Kena plak time skang banjir,lame sket r kt atas sampan bermotor tu sbb air smpai ke atas jalan kt seberang Golok tu.
Muke konon hepi Encek Suami(tp dalam otw blk die bgtau aku sebenanye die cuak naek sampan tu)hahaha..penakut gk rupenye Encek Suami aku.bru naik sampan ni.kalo aku ajak die naek rollercoaster mmg taknak punye r.hehe.
Nak gak enterprem muke aku ngan KakJe kt atas sampan.hehe.yg pkai bju merah kt blkg tu sis in law aku Efang tp xnmpak muke plak.alkisahnye Ayie n Efang dok Golok ni nti la cite sbb pjg la plak nk bgtau kt cni,so lenkali la cite sal dorg plak.hue.Sampai kt Golok tu ktorg sempat la singgah umah Ayie n Efang kejap then pusing2 seround dua dalam pekan Golok tu.
1900
Ari pn dah gelap then ktorg nk blk dahla.Tnggal la Ayie n Efang kt sana while aku Encek Suami n KakJe blk ke Rantau Panjang.aku pn dah lame xnaik sampan mcm ni so arini adela rse seronok sket lg2 sbb leh naek ngan Encek Suami.hikhik,mode gedik r sposen. ;P

1700[6Nov]
Bergerak la balik ke Kuala Terengganu memandangkan esok Encek Suami kene bekerja.huhu.kejapnye rasa blk umah.tp tu la nk wat cmne ek.mmg cmtula idop org nomad.ye tak?hehe =)

1100[7Nov]
Berblogging lah kononnye aku sementara Encek Suami sdg bekerja di opisnye.hehe.sbnanye saje je isi mase ni kejap.jap2 g nk g mandi dh sbb nti 1300 trip bus aku blk ke KL plak.huhu.mmg trase gile nomad episod blk kg dis week.haha.k la.nk mandi dh jap2 g smpai la tu Encek Suami nk g anta aku ke bus.huhu.Wait for me Hentian Putra,i nak g amik kete i k.jgn g memane yer! hee

No comments: