Monday, November 1, 2010

im still here

1 Nov 2010
Maseh lg menjalankan tugas seperti biase di LYLESB.
Bile aku nak benti keje kt cni ni..adehh..aku sdiri pn xde jwpn.
Mengeluh dan mengeluh dan mengeluh lagi.

Ape yg aku nk dalam idop aku ni pn aku xtau.tersangat la rse emosi ngan diri sendiri.
Menyesal haritu tak pegi inteviu PLV kt Penang.mane tau dpt kalo pegi. Bia la keje kt Penang pn,at least keje tu secure.SECURE.secure ke yg aku cri selama ni?entah.aku pn xtau gk.tp yg penting.aku da takde passion ngan keje skrg.aku perlukan keje yg ade environment yg kondusif.ade colleague utk bercakap so that aku xla terlalu mcm katak dibwh tempurung.so that aku leh improve PR aku..ye ke?muahaha...yg penting..keje aku dah buat aku bosan.sunyi.sendiri.haha.

ikotkan hati aku nk je aku benti trus.menganggur kejap then besungguh2 cri keje lain.heheh.tp tidakla dpt aku berbuat sedemikian rupe.aku da kawen.aku ada tnggungjawab.aku ade Neo nak dibayar.utang kad kredit aku suami nak bayar for free ke?ofcos la tidak.aku ada emak dan kakak dikampung.aku ada berbelas ekor kucing di kampung yg harus disuapi mulut2 mereka dgn makanan.walopon mungkin cume brand Smartheart,Machiko dan bukanla Whiskas,tp 10kg sebulan blom cukup nk tmpung berbelas2 perot kecil mereka.
Koben, Tuti , Muse,Effa, Bulat dll pasti xmerasa palet2 cumil berwarne warni seperti di atas tanpa aku bekerja.haish.kene la kuat semangat utk dorg,btol tak?so..besungguh2 la aku mencari keje kt internet.uhuk.berpuluh2 application sudah aku anta sehingga ke hari ini dr bulan2 lepas.tp masih belom mendatangkan hasilnye lg.uhuk. :( Sabar, sabar, dan sabar lagi ye cik rosek ! :) 

Jumaat malam sabtu lepas,g tanjung karang harapan dgn encek suami. tu pn bole plak tesalah cri direction ke tanjung karang sbb lupe name.Thanks to cik nozi sbb betulkan kesalahan saya pd malam itu.so sampaila gk aku n encek suami ke tmpat dituju tatkala jam da lepas midnite.tujuan ke sane : encek suami nk makan tauhu bakar yg marveles lah katenye.sperti dalam gambar dibwh :

mmg maveles la gk seperti kate encek suami sbb ktorg order lg spinggan sbb xcukup ngan 1st pinggan.hehe :D then xlupe juge 10cucuk sate seperti dalam gmba dibwh yg telah aku mms ke cik norzi sbb her craving for sate.hope lepasla craving die sbb dpt mms aku.hihihi.
hmm..kesimpulan dr 2 cerita yg takde kesinambungan ni adalah.aku masih lg bekerja di sini utk hari ini.esok dan lusa da xtau la bila.tp bole tak kalo aku berharap ni bulan terakhir aku kt sini?dgn harapan ade keje baru tuk aku?huhu..jika diizin Allah,aku la manusia paling gembira sepengetahuan aku la..huhu.harap2nya la. uhuk.

No comments: