Tuesday, November 2, 2010

Bila Saya Rasa Kecewa

Pada tahap ini.aku sudah merasakan hidup aku tidak bermakna.
Bukan tidak bermakna tidak mensyukuri nikmat kehidupan yang Allah berikan.
Tapi aku merasa kecewa dengan pencapaian diri sendiri. Mengenang kembali berzaman yang berlalu,zaman sekolah zaman belajar,aku pernah bercita cita menjadi orang yang berguna.Aku ingin sekali membalas jasa mak aku.sehingga ke hari ini,ke umurnya 63tahun,mak aku masih lagi membanting tulang 4keratnya mencari rezeki untuk sesuap nasi.mak masih lg sibuk di kedai runcitnya yang usang tu.yang memberi aku makan pakai dan ilmu sehingga ke ijazah yg aku dapat.tp.ke hari ini,2tahun selepas menggenggam ijazah tu,apa yang aku bg kt mak aku?beberapa sen duit sebulan tu?cukup ke?sangat2 lah tak cukup.aku rase kecewa.kenapa aku tak dapat cakap kt mak aku,"mak xpayah kerja lg.dudok je kt umah bia saya yg cari duit."mmg failure rasanya.sbb cuma mampu bayar astro dan bg sen yang xseberapa tu utk mak aku.sedih la wei.aku bukan nk bandingkan dgn org lain yg lg senang mahupun lg susah dr aku..tp aku cume nk muhasabah diri sendiri.
Pada tahap aku sekarang ni,aku rasa teramat kecewa.tak dapat membuktikan aku boleh jd org yg berguna utk keluarga aku,even mak aku sdri.
Aku kecewa dengan pencapaian yang tidak seberapa aku.aku nak berjaya.tp kdg2 sume tu cume angan2 sbb usaha takdela seberapa.eheh.tp ape2pn aku sgt kecewa.aku sepatutnye menjadi org yg lebih berguna esp. so that mak aku xpayah keje lg di usia die yg sepatutnye berehat je. :(
aku kecewa juga dgn diri sendiri sbg seorang isteri.aku bukan isteri yg baik terhadap suami aku.aku tak menjalankan tanggungjawab seperti isteri orang lain yg mempersiap makan pakai utk suami.malang nasib aku tak dapat kumpul pahala tu sbg isteri.aku juga kecewa sbg isteri kdg2 tak dpt kawal perasaan n melukai hati suami.lumrah seorang perempuan akan bercakap pasal masalah dan kekecewaan diri dengan org lain.thats the best therapy ever,especially to seorang perempuan.then came shopping and etc at 2nd place.meluahkan perasaan sekadar berkongsi supaya ade org memahami beban yg ditnggung,tidak semestinya menyelesaikan masalah tersebut pn.tp kdg2 aku lupe,sbg isteri tidak semestinya semua masalah tu harus dijamu ke telinga si suami,memandangkan si suami pn mempunyai masalahnya sendiri yg mngkin tak tertanggung.aku lupe bahawasanya lelaki tidak bercakap banyak mengenai masalah mereka sperti perempuan dan itu juga menyebabkan mereka not really a good listener as perempuan.aku kecewa mmbebankan otak suami aku dgn masalah aku yg ntahpape.haish. i should improve okeh!
aku kecewa la teramat sangat lg dengan ketensionan dialami ini.as usual,bila aku tension aku akan sgtla berselera makan.dan aku kecewa lagi dgn ketensionan ini aku tidaklah dapat berdiet dan semakin mengembangkan badan yang sedia kembang.
aku kecewa amat bila aku tidak dpt mencapai target dalam hidup aku ni.aku seharusnya sudahpn dapat kerja baru dan memulakan phase baru dalam idup aku.berpuluh2 application keje yg aku apply langsung masih belom mendatangkan hasil.aku mmg kecewa.pikir nk smbung studi la ape la tp so far aku masih xnmpak jalan.mcm2 aku ushar kt tenet tp still xnampak jalan yg boleh membantu.
aku mmg kecewa habislah.segala episod kecewa dlm idup aku ni tidak melibatkan org lain kecuali diri aku sendiri shj.kenyataanya.aku mmg kecewa.

No comments: