Wednesday, October 6, 2010

2nd Interview

Tahniah tuk saya. dpt invitation 2nd inteviu Delphi.alhamdulillah.

Takziah tuk saya. sbb xdapat keje kat Delphi walopon da pegi 2nd inteviu.

Takpe,InsyaAllah ade rezeki lain.

Dalam ati kecik saya ni,ingat2 blk inteview aritu,rase mcm baik die xyah pnggil g inteview.

Kronologi inteview:
1.Greet interviewer
2.Interviewer suh terangkan education saya.
3.Bla bla bla~conclusion:Degree Mech Eng.
4.Interviewer explain~drpd file n resume awak ni,saya tau awk cukup bagus dr
                                  segi pengalaman(die cakap bkn saya cakap),tp my concern
                                  is awak bukan qualified in Electrical Eng.Sbb kite perlukan
                                  eng yg bole design electrical circuit and bla bla bla bla bla..

Malas dah nk terangkan lg..even i did tried to pretend that i know electrical(which i dont understand at all),tp die dgn jayanya menerangkan yg dia nk seseorang dgn degree in eletrical eng.Tahniah utk interviewer sbb memahamkan saya.

So,whats the point of this 2nd inteview actually?tuk bgtau saya xqualified ke?sdgkan dlm resume saya da stated sume degree in ape sume..huhu.malang.keciwa.sbb.plan blk ke terengganu sedikit terganggu dgn ketiadaan keje menanti di sana.hueh.

Tapi,haruslah saya cekal semangat dan tidak berputus asa.Sbb,my other half salu quote, "bukan sng kite nk sng". ok.saya masih tidak berputus asa.malah masih giat mencari kerja.malah kerja sbg clerk n secretary sume saya cuba.asalkan di Terengganu.kenapa saya perlu blk kerja di Terengganu?laen entry la plak cerita psal tu.sbb entry ni pasal 2nd inteview. ;) Sekian.

No comments: